دی 1388 - صبح دیگری در راه است
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


صبح دیگری در راه است

 ·     آداب سخن

امام حسین (ع) فرمود: پشت سر کسی که از تو ناپیداست چیزی مگو، مگر آنچه که می پسندی او پشت سرت از تو گوید و همانند بنده ای رفتار کن که می داند به گنهکاری خود گرفتار می شود و به نیک رفتاری خود پاداش می گیرد.

 ·        خوف از خدا

به امام حسین (ع) عرض شد: بیم تو از پروردگارت چه فراوان است؟ فرمود: در روز قیامت جز آنکس که در دنیا خوف خدا داشته کسی ایمن نیست.

 ·     گریه از خشیت الهی

روایت شده که امام حسین (ع) فرمود: گریستن از خشیت خدا، رهایی از آتش دوزخ است و فرمود: گریه دیده ها و خشیت دلها، رحمتی از خداست.

 ·     یاری در جوانمردی

امام حسی (ع) فرمود: آن کس که بخشش تو را نپذیرد، تو را در جوانمردی کمک کرده است.

 ·     انفال مال

امام حسین (ع) فرمود: مال تو اگر برای تو مقدر شده باشد آنرا انفاق خواهی کرد. بنابراین، آن را برای پس از خود مگذار که پس انداز غیر تو می شود، در حالیکه آن را از تو می خواهند و حساب آن را از تو می کشند و بدان که تو برای آن نمی مانی، و آن بر تو وفا نمی کند، پس آنرا بخور پیش از آنکه تو را بخورد.

 ·     نصایح امام

امام حسین (ع) فرمود: آنچه را طاقت نداری به عهده مگیر، به آنچه نخواهی رسید مپرداز، آنچه را قادر نیستی به شمار نیاور، جز به اندازه ای که سود می بری هزینه مکن، پاداش، جز به اندازه کارکرد خویش مخواه، جز به فرمانبرداری از خدای سبحان که به دست آورده ای شادمان مشو و جز آنچه که خود را برای آن شایسته می بینی دریافت نکن.

 ·     شکر

امام حسین (ع) فرمود: شکرگزاری تو برای نعمت پیشین، نعمت تازه را سبب می شود.

 

 ·     اثر توانمندی

امام حسین فرمود: توانمند شدن بر دشمن، خشم را از بین می برد و آتش کینه را خاموش می سازد. هر کس به حال و کار خود داناتر است.

 ·     مدارا کلید مشکلات

امام حسین (ع) فرمود: هر که از تدبیر باز ماند و از چاره ها ناتوان گردد، مدارا کلید گره گشای اوست.

 ·     آثار صله ارحام

امام حسین (ع) فرمود: هر که دوست دارد اجل او تأخیر افتد و روزیش فزونی گیرد باید صله ارحام انجام دهد.

 ·     موارد صبر

در مواردی که حق تو را ملزم می سازد، بر آنچه نمی پسندی، شکیبا باش و در مواردی که هوای نفس  تو را فرا می خواند، از آنچه دوست می داری، خود را نگهدار.

 ·     معنای بردباری

امیر مومنان (ع) به حسین (ع) فرمود: فرزندم! حلم چیست؟

فرمود: فرو بردن خشم و بر خود مسلط بودن

 ·     نیکی باید به خوب و بد

شخصی پیش امام حسین اظهار داشت: اگر نیکی به نا اهل برسد، تباه می شود، امام حسین (ع) فرمود: چنین نیست، بلکه نیکوکاری همچون رگبار است که باید به نیک و بد برسد.

 ·     هوای نفس

امام حسین (ع) فرمود: از این هواهای نفسانی که مجموعه آنها گمراهی و سرانجام آنها آتش است بپرهیزید.

 ·     بدی کردن، پوزش خواستن

امام حسین (ع) فرمود: کاری مکن که از آن پوزش بخواهی، زیرا مومن نه بد می کند و نه عذر می طلبد و منافق هر روز بد می کند و عذر می خواهد.

 ·     عذر بدتر از گناه

امام حسین (ع) فرمود: چه بسا گناهی که از عذر طلبی آن نیکوتر است.

 ·        عیب جویی نکردن از دیگران

امام حسین (ع) فرمود: هر که از کسی عیب جویی نکند، کنار هر عیب جویی خود، عذر خواهی را از دست نخواهد داد.

 ·     واقعیت غیبت

شخصی نزد امام از کسی غیبت کرد، امام فرمود: ای فلانی دست از غیبت بردار زیرا غیبت نان و خورش سگهای دوزخ است.

 ·     دوری از عیبجویان

امام حسین (ع) فرمود: وقتی شنیدی که کسی به اعراض مردم تعدی می کند سعی کن ترا نشناسد، زیرا بدترین عرض و ناموسها نزد او آبروی آشنایان اوست.

 ·     نتیجه گناه

شخصی به امام حسین (ع) نامه نوشت که: با دو کلمه مختصر مرا پندی ده. حضرت نوشت: کسی که از راه نافرمانی خدا درصدد چیزی برآید، آنچه را امید دارد زودتر از دست می دهد و آنچه را بیم دارد زودتر سر می رسد.

 ·    انواع برادران

امام حسین (ع) فرمود: برادران چهار گونه اند: برادری که به سود تو و به سود خود است، برادری که تنها به سود توست، برادری که به زیان توست و برادری که نه به سود تو و نه به سود خود است.

 ·     تصویر مرگ

امام حسین (ع) فرمود: اگر مردم، مرگ را باور می کردند و آن را به همانگونه کههست به نظر می آوردند دنیا ویران می گشت.

 ·     اندرز گنهکار

شخصی خدمت امام حسین (ع) رسید و گفت: من مردی گنهکارم و در برابر گناه تاب نمی آورم، مرا نصیحتی فرما!

فرمود: پنج کار را انجام ده، آنگاه هر چه خواهی گناه کن، اول: روزی خدا را مخور و هر چه خواهی کن. دوم: از قلمرو فرمانروایی خدا بیرون شو و هر چه خواهی کن. سوم: به جایی درآ، که خدا تو را نبیند و هر چه خواهی کن. چهارم: هر گاه فرشته مرگ آمد تا جان تو را گیرد او را از خود بران و هر چه خواهی کن. پنجم: هر گاه مالک دوزخ تو را در آتش افکند، در آتش مرو و هر چه خواهی کن.

 ·    اندرز غافلان

امام حسین (ع) فرمود: اگر سه چیز نبود، فرزند آدم هرگز برای چیزی سر خم نمی کرد: فقر، بیماری و مرگ.

 ·     بدترین اوصاف زمامداران

امام حسین (ع) می فرمود: بدترین اوصاف زمامداران، ترس از دشمنان و بی رحمی بر ناتوانان و خودداری هنگام بخشش است.

 ·     نسخه دادن به پادشاهان

امام حسین (ع) فرمود: به هیچ پادشاهی دستور درمان مده، زیرا اگر سودش بخشد سپاست نمی گوید و اگر زیانش رساند تهمت می زند.

 ·     ارزش اطعام مسلمان

امام حسین (ع) فرمود: اگر برادر مسلمانی را اطعام کنم برایم محبوب تر است تا افقی از بردگان را آزاد کنم. پرسیدند افق چقدر است؟ ده هزار.

 

 

 


نوشته شده در پنج شنبه 88/10/3| ساعت 7:29 عصر| توسط سحر علوی| بیداران ( )

مهدی طوسی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور در جمع تجمع‌کنندگان در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی طی سخنانی با تأکید براینکه ما سومین نسل از فرزندان امام خمینی‌(ره) محکم‌تر از نسل اول و دوم پای آرمان‌های امام(ره) و انقلاب ایستاده‌ایم، اظهار داشت: ما جوان‌ها انقلاب را ندیدیم و اکثر ما زمانی به دنیا آمدیم که جنگ هم پایان یافته بود و ما هرچه دیدیم تصاویر امام بود، اما در واقع ما آرمان امام، تفکر امام، ارزش‌های امام و دستاوردهای نهضت امام خمینی (ره‌) را لمس کردیم
وی با بیان اینکه من اینجا با 4 نفر حرف‌ها دارم که اولین آنها خاتمی است که در خرداد 76 با شعار "درود بر سه سید فاطمی " بر روی کار آمد، با اشاره دست دادن خاتمی با دختران ایتالیایی در حالی که لباس روحانیت بر تن داشت، خاطرنشان کرد: جناب آقای خاتمی شما همان کسی بودید که امروز مطلع می‌شویم با جرج سورس دیدار کرده‌اید و این ملت را چه ارزان فروختید و بر سر این ملت با وی معامله کردید.
طوسی با بیان اینکه عزت ملت ایران در دولت اصلاحات فروخته شد، خاطرنشان کرد: این فروخته شدن فقط به این دلیل بود که حاتمی و اطرافیان او ترسو و خودفروخته بودند.
وی در ادامه خطاب به میرحسین موسوی نیز اظهار داشت: چه منافقانه به جلو آمدی؛ زیرا صفتی که برای تبلیغات تو انتخاب می‌کردند، نخست‌وزیر امام و نخست‌وزیر جنگ بود، اما این مردم بودند که از همه چیز خود گذشته و از انقلاب دفاع کردند ولی در آن زمان حساس جنگ که مردم عزیزترین جوانان خود را به میدان می‌فرستادند، جنابعالی استعفانامه‌ خود را به امام تحویل دادید، فقط به این خاطر که به دیکتاتورمآبی شما پاسخ مثبت داده نشده بود.
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص رنگ سبز نیز که حامیان موسوی در دست دارند، اظهار داشت: امروز کاری کرده‌اید که بعضی‌ها در حمایت از موسوی، رنگ سبز حضرت رسول را به سگ‌های خود می‌بندد که این باعث ضربه به بعضی از اعتقادات ما شده است و سوال اینجاست که چرا موسوی در قبال این گونه مباحث سکوت می‌کند؟ سوال اینجاست که چرا همجنسگرایان هم از موسوی حمایت می‌کنند؟
طوسی اضافه کرد: همه می‌گویند که موسوی 20 سال سکوت کرد اما وی در آن 20 سال مشاور ارشد هاشمی و خاتمی بود و باید در قبال آن سالها نیز پاسخگو باشد.
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه ما فرزندان نسل سوم انقلاب همانگونه که شعار می‌دهیم "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند " اعلام می‌کنیم که مشت محکمی بر دهان آنهایی خواهیم زد که با آرمان امام مخالفت کنند، تصریح کرد:‌ دانشجویان انقلابی و مسلمان اجازه هیچ‌گونه تعدی به آرمان امام و انقلاب را نخواهد داد.
وی خطاب به کروبی نیز گفت: تو مدعی خط امام بودی اما در زمانی که نهضت آزادی از شما حمایت کرد از آنها اعلام برائت نکردید در حالی که با دستور مستقیم حضرت امام به وزیر کشور وقت، این طیف نهضت آزادی غیرقانونی شد.
طوسی در ادامه خطاب به کروبی تصریح کرد: در ایام انتخابات به تو هشدار دادیم که از سنگرت به سمت نظام و ارکان نظام تیراندازی خواهد شد و تو به این هشدار ما گوش نکردی و حتی امروز با منتظری خائن، احمق و ساده‌لوح که مطرود امام بود، صحبت می‌کنی و بعداز آن اعلام می‌کنی که صحبت‌های وی باعث دلگرمی بنده شد؛ البته امیدوارم که این مواضع شما از روی جهالت باشد.
این فعال دانشجویی با اشاره به حمایت افرادی مانند اوباما و رجوی از موسوی تصریح کرد: حمایت آنها از موسوی به این دلیل است که وی پیاده‌نظام این افراد به شمار می‌رود.
طوسی همچنین خطاب به سیدحسن خمینی نیز اظهار داشت: بهتر است شما رنج‌نامه پدر خود را بخوانید و مشاهده کنید که چه کسانی خون به دل پدر شما کردند و افرادی که امروز شما در کنار آنها هستید همان‌هایی هستند که با خون‌کنندگان دل پدرتان رابطه دارند.
وی افزود: شما باید هوشیار بوده و به پای انقلاب بازگردید و اگر سکوت کنید گناه سکوت نیز زیاد است.
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین با بیان اینکه موسوی، خاتمی و کروبی مسبب اهانت اخیر به امام(ره) هستند، تأکید کرد: گناه مسببین بسیار بزرگتر از عاملان اهانت است و باید این سه در قبال این اقدام پاسخگو باشند.
طوسی در پایان با بیان اینکه روزی امام(ره) در همین بهشت زهرا(س) اعلام کرد که من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم و توی دهن این دولت(دولت بختیار) می‌زنم، تأکید کرد: اماما! بدانید که امروز این ملت به پشتیبانی شما و نائب برحقتان در دهان خائنین و اهانت‌کنندگان خواهند زد.


نوشته شده در چهارشنبه 88/10/2| ساعت 11:6 عصر| توسط سحر علوی| بیداران ( )

<      1   2      














قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت

هدفمند سازی یارانه ها