اردیبهشت 1389 - صبح دیگری در راه است
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


صبح دیگری در راه است

حفظ آثار ملی و هر نوع آثاری که بیانگر تاریخ پر ابهت یک ملت می باشند از دغدغه های اصلی مردم آن کشور می باشد که این وظیفه ی حساس را به دولتمردان خود واگذار نموده اند. ایران نیز آثار متعددی را که گویای تاریخ پر فراز و نشیب خود می باشد از سراسر تاریخ در خود جای داده است.

 

  سی سال پیش درست در چنین روزهایی دشمنان سرزمین پاک ایران سوار بر اژدهای پولادین خود قصد تجاوز به سرزمین رستم و کوروش را داشتند، غافل از اینکه این سرزمین اسلامی را پروردگاری است و همان خدایی که ابابیل را بر سر لشکریان ابرهه فرستاد ، این بار، طوفان شن را به جنگ ابرهه ی زمان گسیل نمود.

 این نبرد تاریخی بین لشکر اهریمن و ایزد، آثاری را به جای گذاشت که به حق می بایست آنرا جزو شعائر الله دانست. ولی افسوس که قسمتی از این آثار هنوز بعد از 30 سال به گونه ای بسیار نا مناسب نگهداری می شود. به گفته ی یکی از فرماندهان سپاه، دولت آمریکا حاضر است با رقمهای گزافی این آثار به جای مانده را بخرد ولی مسئولین امر هرچند به حق، از فروش چنین آثار ملی و اسلامی خودداری می نمایند ولی افسوس که آنها را در 360 روز سال در گوشه ای از سپاه طبس در زیر آفتاب و باران همانند آهن قراضه نگهداری می کنند و تنها در چند روز خاص از سال در معرض عموم قرار می دهند.

 

 

  جالب اینجاست که امام جمعه ی طبس نیز با ذکر خاطره ای به اهمیت نگهداری از این آثار ملی اشاره نموده است:" در سال 56 که به مکه رفتم در برگشت از راه سوریه در نمایشگاهی که توسط دولت سوریه برقرار گردیده بود، غرفه ای توجه تمام حاضرین را به خود جلب کرد.متوجه شدم در این غرفه در داخل محفظه ای شیشه ای  تکه ای از بال هواپیمایی که در جنگ شش روزه بر علیه اسراییل سقوط داده شده بود به نمایش گذاشته شده و سر و صدایی به پا کرده بود."(روزنامه ابتکار ،ویژه استان یزد،28 آبان 1388)

 

با همه ی این احوال جای امیدواری است چرا که بعد از سی سال گویا قرار است در محل سقوط هواپیماهای آمریکایی موزه ای بر پا شود لذا می بایست مسئولین امر آثار به جای مانده را در موزه فوق قرار دهند و در غیر این صورت مکانی مناسب را جهت نگهداری باقیمانده لاشه های هواپیماهای آمریکایی اختصاص دهند تا مورد شماتت نسل های آینده واقع نگردند.

 

 


نوشته شده در یکشنبه 89/2/5| ساعت 9:8 صبح| توسط سحر علوی| بیداران ( )















قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت

هدفمند سازی یارانه ها